|
www.isengard.glt.pl oficjalne forum strony
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Predator
Dołączył: 28 Wrz 2005
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 21:41, 08 Mar 2006 Temat postu: BFME 2-szczegóły |
|
|
Ten post a właściwie opis jest kierowany do tych którzy są fanami BFME ale niestety 2 części tej gry nie mają a chcą dowiedzieć się o niej więcej niż napisano w internecie.A więc zainteresowani czytać dalej lecz ci którzy chcą sobie gre kupić i się sami wszystkiego dowiedzieć lub ci którzy nie lubią durzo czytac niech lepiej od razu zrezygnują.
Zacznijmy od rozgrywki bo na tym opiera się każda gra.Dostaniemy jej 3 następujące tryby:
-kampania
-potyczka
-i całkiem nowa-Wojna o Pierścień
W kampani dostaniemy łącznie 16 misji(moim zdaniem o wiele za mało) dla każdej ze stron po 8.Akcja kampani rozgrywać się bedzie na północy Śródziemia a więc w trakcie misji odwiedzimy między innymi Shire(Hobbiton;)),Erebor(Samotną Górę) i Mroczną Puszczę a jej fabuła rysuje się tak-z Dol Guldur(Fortecy Saurona w Mrocznej Puszczy)wychodzą ogromne armie orków,z Gór Mglistych ściągają gobliny, a z Rhun,Haradu i Umbaru maszerują Żli Ludzie,wysłani przez Saurona aby podbić resztę Wolnych Ludów Śródziemia.Misje będą ciekawe choć w sporej ilości przypadków misje dla obu stron będą swoimi przeciwieństwami np. 2 misja sił zła dokonać desantu na plaże Szarej Przystani-5 misja sił dobra-odeprzeć desant na plaże.
O potyczce nie będę się rozpisywał ponieważ nic się ona nie zmieniła od czasu poprzedniczki poza tym że dostaniemy w swoje ręce nowe mapy-twierdze np. Minas Morgul czy Helmowy Jar nad którymi obejmiemy kontrole.
Tryb Wojny O Pierścień bardzo przypomina grę Knight of Honor.Mamy bowiem widok na mapę taktyczną całego Śródziemia(w KoH była to mapa Europy) na której możemy poruszać wojskami niczym pionkami na szachownicy.Tura składa się z 3 faz-taktycznej-ustalmy gdzie pójdą nasze wojska,budujemy budynki,wyznaczamy jednostki które chcemy produkować,bitewnej-gdy dojdzie do bitwy na jakimś terenie zostaniemy o tym poinformowani graniem rogu i będziemy te bitwe musieli rozegrać-są 3 tryby rozegrania bitwy-autorostrzygnięcie(komputer sam kieruje poczynaniami naszego wojska),czas rzeczywisty(pojedynek przechodzi w czas rzeczywisty gdzie sami kierujemy wojskiem i taki pojedynek niczym się nie różni od potyczki) oraz tryb odwrotu(bez komentarza) i wreszcie 3 fazą jest faza odwrotu-jeśli nasza armia poniesie klęskę zostanie sam bohater którego musimy ewakuować na najbliższy teren należący do nas lub naszego sprzymierzeńca.Zależnie od rasy jaką wybierzemy dostaniemy do dyspozycji wszystkie jej jednostki oprócz statków oraz bohaterów.Tylko armie bohaterów będą mogły podbijać wrogie tereny i się po nich przymieszczać natomiast armia bez bohatera zwana garnizonową może chodzić jedynie po naszych terenach lecz jej zadaniem jest ochrona granic naszego imperium ale w razie potrzeby możemy ją połączyć z armią bohatera.
Skoro o bohaterach mowa przyjrzyjmy się teraz nacją i ich bohaterom.
Oprócz znanego nam już z 1 częsci Mordoru i Isengardu będziemy mogli pograc także
-Ludźmi Zachodu-połączone siły Gondoru i Rohanu
-Elfami-Galadrimowie,Elfy z Mrocznej Puszczy,Elfy z Rivendell
-Krasnoludami
oraz Goblinami
Spójrzymy zatem na ich bohaterów
W Modorze swoją obecnością zaszczycą nas:
-Nazgule łącznie 5 -3 na koniach,2 na latających bestiach
-Rzecznik Saurona-silny w boju i władający umiejetnosciami siania niezgody i strachu np. umiejetność "Niezgoda" powoduje że jednostki na zaznaczonym obszarze staja się wobec siebie wrogie i zaczynaja sie nawzajem bić
-Czarnoksiężnik z Angmaru-dobrze wszystkim znany przywódca Nazguli,siedzący na latajacej besti z której(wreszcie) będzie mógł zsiąść i siać śmierć za pomocą swego miecza i korbacza
w Isengardzie natomiast:
-Saruman-Biały Czarodziej,właściwie patron naszej strony;) Dysponuje mocami podobnymi do tych którymi rozporządza Gandalf
-Lurtz-Pierwszy uruk jaki powstał w jamach Sarumana,wyjątkowo silny w szermierce i łucznictwie,inspiruje pobliskich Uruków do jeszcze większego wysiłku
-Grima Smoczy Język-doradca Sarumana i jego prawa ręka mała odpornośc na ciosy lecz niezły atak biorąc pod uwagę że walczy sztyletem,potrafi przejąć kontrole nad wrogimi jednostkami
-Sharku-dowódca jeżdźców wargów którzy zaatakowali Rohirimów w drodze do Helmowego Jaru,dośc słaby bohater lecz z silną szarżą a jego warg jest tak wytresowany że także atakuje wrogów
Goblinami pokierują:
Golkir-król wszystkich goblinów który będzie mógł dosiąść wielkiego skorpiona,jest silny w boju i odporny na ciosy(obrońcą moralności radze na niego nie patrzeć ponieważ ubiera się w same....majtki;))
Drogoth-po śmierci Smauga władca wszystkich smoków,zakuty w zbroje jest bardzo odporny na ciosy a jego ogniste ataki są niesamowicie efektywne
Szeloba-bardzo odporna,silna pajęczyca z Kirith Ungol,z potężną szarża może zaatakowac wroga trującym żądłem
Ludzi Zachodu do boju poprowadzą:
Aragorn-dziedzic Isildura nikomu chyba nie trzeba bardziej przydstawiać
Boromir-dzielny kapitan gondorskich wojowników moze zadąć w róg aby wywołać strach w sercach wrogów
Faramir-brat Boromira,dowódca strażników z Ithilien potrafi się kamuflowac stojąc w bezruchu
Theoden-potężny król Rohanu
Eomer-1 Marszałek Marchii i wielki wojownik potrafi ciskać we wrogich wojaków włócznią
Eowina-księżniczka Rohanu,siostrzenica Theodena i siostra Eomera
Gandalf Szary-potężny czarownik mający w swoim arsenale wiele potężnych mocy magicznych np. magiczny wybuch i ognista kula
Krasnoludzcy przywódcy to:
Król Dain-Król pod Górą,władca Ereboru i wszystkich krasnoludów,potęzny atak wręcz,może przywołać na pomoc kilka batalionów krasnoludzkich gwardzistów
Gimli-dobrze nam znany krasnolud z wieloma poteżnymi atakami
Gloin-ojciec Gimliego i silny wojownik,bardzo efektywny jeśli go wysłać do niszczenia budynków z którymi radzi sobie bardzo łatwo dysponując takimi umiejętnościami jak trzęsienie ziemii
Armia elfów będzie kierowana przez:
Elronda-władca Rivendell z potężnym atakiem i świetną zbroją jest przeciwnikiem cięzkim do zabicia(wiem coś o tym:( )
Glorfindell-najlepszy wojownik Elronda,to on zdobedzi pomoc krasnoludów w walce z Sauronem
Arwena-Gwiazda wieczorna,córka Elronda będzie mogła dosiąć swego białego konia czyniąc wśród wroga prawdziwe spustoszenie
Haldir-syn Galadrieli i Keleborna,wspaniały łucznik i szermierz,broni północnych granic lasów Lothlorien
Thranduril-Król Mrocznej Paszczy...to znaczy Puszczy i ojciec Legolasa,w boju posługuje się łukiem którym włada jak nikt w wśród elfów
Legolas-jaki ojciec taki syn,Legolas tak jak i jego ojciec jest niezrównanym łucznikiem ale i doskonałym szermierzem ze swymi podwójnymi sztyletami potrafi sobie poradzić z grupą przeciwników wielkości batalionu,potrafi szkolic także innych łuczników
Drzewiec-najstarszy z entów i ich przywódca,w boju efektywniejszy od trolla,może także ciskać ogromnymi kamieniami.W potyczce jest także 2 specjalnych bohaterów-bohaterów pierścienia.Dla sił Dobra to Galadriela a dla Ciemności Sauron.Są oni niewiarygodnie potężni i w zasadzie sami mogą wygrać potyczke.Jak ich zdobyć? to proste i trudne zarazem bo nie można ich od tak po prostu stworzyć w cytadeli.W scenariuszu potyczki,na każdej mapie(chyba)ukrywa się gdzieś Gollum,jeśli go znajdziesz i zabijesz upuści on pierścień.Będzie go mógł podniść jakikolwiek twoj oddział i gdy przyniesie go on do cytadeli możliwe będzi zwerbowanie Saurona lub Galdarieli,choć moim zdaniem ten pierwszy jest mocniejszy,wytrzymalszy i lepszy:)
A jeśli znudzili ci się ci wszyscy bohaterowie znani z filmu lub książek Tolkiena to gracze otrzymali możliwość stworzenia swojego własnego .Można wybrac spośród 6 rodzajów
-wojowników Zachodu
-elfów łuczników
-czarodziejów
-krasnoludów
-sług Saurona
i zdeprawowanych ludzi
każdy z tych rodzajów dzieli się na specjalizacje i rasy, a więc:
Wojownik Zachodu dzieli się na
Kapitana Gondoru i Wojowniczkę Rohanu
Elfy na elfa łucznika i elfke łucznika
Czarodzieje na wędrowca,awatara i pustelnika
krasnoludy na sztygarów(górników) i mędrców
sługi Saurona to orkowie najeżdźcy,Uruk-hai i trolle
a zdeprawowani ludzi to Haradrimowie i Easterlingowie.
Dla każdej z tych postaci zależnie od wyboru dobieramy ekwipunek-hełm,pancerz,rękawice,broń,tarcze i nagolennice lub buty.Możemy także zmieniać kolor ubioru-pasów,zbroi i szat.Kiedy zatwierdzimy wygląd naszej postaci przejdziemy do menu statystyk.Mamy do rozdania 30 punktów i możemy je rozdzielić pomiędzy-pancerz,moc,zdrowie,samoleczenie i wizje.Po ustaleniu statystyk wybieramy moce,dla każdej rasy są innaczej dobrane np. źli ludzie mają głównie umiejętności skrytobójcze np. zabójca,kamuflaż,przebranie(ta jest szczególnie ciekawa bo pozwala bohaterowi przebrać się za dowolną jednostkę).Jak już całe te fanaberie się skończą możemy zwerbować naszego bohatera podczas potyczki lub wojny o pierścień za okrągłe 2000 waluty w cytadeli.
W następnym odcinku poznamy jednostki każdej frakcji oraz(to najbardziej widowiskowe) moce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Predator
Dołączył: 28 Wrz 2005
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 17:38, 10 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie w drugiej i ostatniej(chyba) częsci mojego opisu Bitwy o Śródziemie 2.Jak zapowiedziałem przyjrzymy sie dziś jednostkom i mocą ponieważ jak sądzę żaden bohater(może z wyjątkami-Sauron) sam nie wygra całej wojny a poza tym to bezsensowne być przywódcą i nie mieć komu rozkazywać a co do mocy to cóż podczas walki pomoc z niebios się zawsze przyda przyda;).Zacznijmy od jednostek,oprócz tych znanych nam z poprzedniej części pojawią się nowe,a niektóre odbędą małe odpicowanie.
Tak więc w Mordorze:
Oprócz znanych nam już jednostek dosteniemy 1 nową i 4 zmienione.Nową jednostką będą kolejni źli ludzie mianowicie korsarze z Umbaru.Są to pomocne i silne jednostki uzbrojone w 2 noże i ogniste bomby(zmiana nóż-bomba).Otrzymaja także możliwość wspinania sie po murach wroga tak jak wojownicy goblinów.Pierwszą zmienioną jednostką są Haradrimowie-z włóczników zmienią się w łuczników z o wiele dalszym zasięgiem strzału i możnością kupienia ognistych strzał,Drugą będzie Troll szturmowy(bojowy)-to ten zakuty w zbroje oraz z maczugą,zostanie on zaklasyfikowany jako oddzielna jednostka i można go będzie wyprodukować w klatce trolli 3 poziomu,trzecią będą ludzie z Rhun którzy teraz zmienią nazwę na Easterlingów i zamiast tarczy oraz krótkiej piki otrzymają pełnowymiarowa pikę przez durze P.Dzięki temu będą mogli ustawić się w formację jeża(żołnierze kucają,ustawiają się w koło,piki wystawiają do przodu)która bardzo skutecznie powstrzyma wrogą kawalerię i potwory,czwartą i ostatnią innowacyjną jednostką dla sił Mordoru jest Mumakil(jak kto chce Olifant)który teraz po wyjściu z zagrody będzie automatycznie "zasiedlany" przez Haradrimów.Będziemy mogli oddzielnie kupić dla niego(nich)ogniste strzały i chorążego który awansuje Mumakila na 2 poziom.Lecz przez możliwość tak łatwego awansowania Mumakila na wyższy poziom(a wiemy że mumakil to silne bydlę) więc obnirzono jego wytrzymałość.
Z powodu grypy musiałem przerwać przepraszamy za opóźnienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|